Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

FASHION DISCOURSE IN MODERN RUSSIAN: TRANSLATION ASPECT

Abstract

The article claims that the language of fashion discourse in modern Russian is based on translated and adapted material taken from international magazines, belles-lettres and popular scientific publications on the history and theory of fashion. It compares the English popular scientific book «How to Read Fashion» by Fiona Fulks and its Russian version. They are compared on the basis of the philological topology methods. The analysis showed the tendency to use emotional-evaluative means to produce a certain impact on the reader in Russian fashion discourse.

About the Author

V. . Gubina
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation


References

1. Евсеева Т., Лесняк О., Шинкарук М. Мода и модельеры. - М.: Мир энциклопедий Аванта +, Астрель, 2011. - 216 с.

2. Окунева И.О. «Красивый» и «модный» в русском и английском языках // Вестник Московского университета. Серия 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. - М.: Издательство Московского университета. 2008. № 4. -C. 153-165.

3. Полубиченко Л.В. Филологическая топология: этапы развития и научная проблематика // Вестник Московского университета. Серия 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. - М.: Изд-во Московского университета. 2012. № 2. - С. 39-50.

4. Тер-Минасова Д.И. Об особенностях трактовки термина «имидж» в русском языке // Вестник Московского университета. Серия 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. - М.: Изд-во Московского университета. 2007. № 2. - С. 67-70.

5. Ффулкс Ф. Как читать моду. Перевод с английского Капустюк Ю.Б. - М.: Рипол-Классик, 2011. - 256 с.

6. Чаковская М.С. Текст как сообщение и воздействие (на материале английского языка). - М.: Высшая школа, 1986. -128 c.

7. Ffulks F. How to Read Fashion. - London: Herbert Press, 2010. - 256 p.


Review

Views: 119


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)