Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

VERBAL METHODS OF MASS MEDIA INFLUENCE ON PUBLIC CONSCIOUSNESS AS A PART OF INFORMATION WARFARE

Abstract

The article is devoted to the analysis of verbal methods used in mass media to produce impact on recipient’s consciousness and particular country image formation. The paper offers analysis of mass media printed texts characteristics, analysis of manipulative technologies and mass media verbal methods to influence public consciousness on grammatical, lexical and semantic levels. Some examples received with the help of traditional method of textual analysis confirm the thesis that nowadays mass media play the key role in forming public opinion.

About the Author

P. . Zvereva
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Володина М.Н. Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования. -М.: Изд-во МГУ, 2003. - 458 с.

2. Кара-Мурза С.Г. Манипуляция созна нием. Век 21-й. - М.: Алгоритм, 2013. -432с.

3. Максименко О.И., Зверева П.П. Современные направления лингвистических исследований имиджа страны и её жителей // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Лингвистика». 2013. № 6. - С. 25-30.

4. Панарин И.Н. СМИ, пропаганда и информационные войны. - М.: Поколение, 2012. - 336 с.

5. Почепцов Г.Г. Информационные войны. - М.: Рефл-бук, 2000. - 280 с.

6. The Christian Science Monitor. [Электронный ресурс]. - URL: http://www.csmonitor.com/ (дата обращения: 17.03.2014).

7. The Daily Beast. [Электронный ресурс]. -URL: http://www.thedailybeast.com/ (дата обращения: 15.03.2014).

8. The New York Times - Breaking News, World News and Multimedia. [Электронный ресурс]. - URL: http://www.nytimes. com/ (дата обращения: 18.03.2014).

9. The Washington Post. [Электронный ресурс]. - URL: http://www.washingtonpost. com/ (дата обращения: 16.03.2014).


Review

Views: 52


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)