Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

CREATION OF MULTILINGUAL MARKETING TEXTS AS A MEANS FOR STRENGTHENING POSITIVE INTERNATIONAL BRAND IMAGE

Abstract

The subject of the article is the importance of creating multilingual texts as a part of international company marketing strategy. The parallel texts in four languages, taken from the P&G web-site, have been chosen for the analysis. Comparison of the texts in source language (English) and translating languages (Russian, Spanish and French) enabled the author to reveal certain drawbacks in the translation of the texts. Results of the linguistic analysis made it possible to establish main rules of creating multilingual marketing texts aimed at brand promotion in the international market.

About the Author

A. I. Seregina
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Кушнина Л.В., Юзманов П.Р. Экология перевода: культура vs природа: матер. междунар. науч.-практ. конф. (Тюмень, 11-13 ноября, 2010 г.). - Тюмень: Изд-во ТюмГУ, 2010. - С. 39-43.

2. Нелюбин Л.Л., Хухуни Г.Т. История науки о языке: Учебник. - М.: Флинта, 2011. [Электронный ресурс]: [сайт]. -URL: http://langhist.ru/lh/Lev-Lvovich-Nelyubin_Istoriya-nauki-o-yazyke/67. shtml (дата обращения: 27.09.2013).

3. Шапочкин Д.Р. Категория экзистенциональности как важная составляющая экологической системы языка: матер. междунар. науч.-практ. конф. (Тюмень, 11-13 ноября, 2010 г.). - Тюмень: Изд-во ТюмГУ, 2010. - С. 65-71.

4. American Marketing Association [Электрон ный ресурс]. - URL: http: // ru.wikipedia. org/wiki/%CC%E0%F0%EA%E5%F2%E8 %ED%E3 - cite_note-2; URL: http://www. marketingpower.com/AboutAMA/Pages/ DefinitionofMarketing.aspx (дата обращения: 13.09.2013).

5. Fill, A. Ecolinguistics. State of the Art 1988 /A. Fill // The Ecolinguistics Reader: Language, Ecology and Environment / ed. by A. Fill, P. Muhlhausler. - L.; N.Y.: Continuum, 2001. - P. 43-54.

6. Haarman, H. Language in Ethnicity. A view of basic ecological rela tions / H. Haarman. -Berlin - New York - Amsterdam: Mouton de Gruyter, 1986. - 287 p.

7. Haugen, E. The Ecology of Language / E. Haugen. - Stanford (Cal.) Univ. Press, 1972. - 356 p.

8. Procter&Gamble [Электронный ресурс]. -URL: http: // pg.com/fr_DE/societe/a_ propos_de_nous/mission_valeurs.shtml (дата обращения: 01.09.2013).

9. Procter&Gamble [Электронный ресурс]. - URL: http: // www.pg.com/en_UK/ company/purpose-people/purpose-values-and-principles.shtml (дата обращения: 01.09.2013).

10. Procter&Gamble [Электронный ресурс]. - URL: http: // www.pg.com/es_ES/ company/purpose_principles_values/ index.shtml (дата обращения: 01.09.2013).

11. Procter&Gamble [Электронный ресурс]. - URL: http://www.pg.com/ru_RU/ company/pvp/pvp/index.shtml (дата обращения: 01.09.2013).


Review

Views: 51


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)