Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

PRAGMATIC POTENTIAL OF FRENCH INCLUSIONS IN CHILDREN’S ENGLISH ANIMATED MOVIE

https://doi.org/10.18384/2310-712X-2018-5-108-116

Abstract

The article presents the study of the pragmatic role of French lexical inclusions in English children’s animated movies. The research is focused on the outline of the main semantic types of French lexical inclusions, classification of pragma-semantic types of French lexical elements in English children’s animated movies is suggested. Linguocultural analysis is given as an attempt to define the effectiveness of the potential of each type of inclusions. Pragmatic role is revealed through the description of the specific implementation of pragmatic functions of French inclusions in application to developing cognitive processes of the young audience.

About the Authors

Valentina S. Lukyanova
Moscow State Institute of International Relations (University) of the Ministry of Foreign Affairs Russian Federation (Odintsovo Branch)
Russian Federation


Marina N. Moskavets
Moscow State Institute of International Relations (University) of the Ministry of Foreign Affairs Russian Federation (Odintsovo Branch)
Russian Federation


References

1. Епифанцева Н.Г., Куракина С.Н. Государственная языковая политика Франции как фактор развития и усиления роли французского языка в мире // Вестник Московского государственного областного университета (электронный журнал). 2016. № 2. URL: www.evestnik-mgou.ru (дата обращения: 15.07.2018).

2. Кабакчи В.В. Функциональный дуализм языка и языковая конвергенция (опыт моделирования языковой картины земной цивилизации) // Когнитивная лингвистика: ментальные основы и языковая реализация: сборник статей к юбилею профессора Н.А. Кобриной. Ч. 2. Текст и перевод в когнитивном аспекте. СПб.: Тригон, 2005. С. 164-175.

3. Китанина Э.А. Прагматика иноязычного слова в русском языке: автореф. дис. … докт. филол. наук. Краснодар, 2005. 40 с.

4. Лукьянова В.С. Коммуникативные неудачи в комедии абсурда: на материале сопоставительного анализа английского и русского языков: дис. … канд. филол. наук. М., 2002. 164 с.

5. Лукьянова В.С., Гайдуль М.В. Проблема передачи комического эффекта в детском анимационном фильме // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Лингвистика. 2018. № 3. С. 130-142.

6. Манина С.И. Иноязычные вкрапления в аспекте прагматики // Культурная жизнь Юга России. 2008. № 2. С. 141-143.

7. Aladdin // Watchenga.tv. URL: https://watcheng.com/en/movie/aladdin (дата обращения: 10.10.2017).

8. Beauty and the Beast [Электронный ресурс] // GoWatchFreeMovies: [сайт]. URL: http://www.gowatchfreemovies.to/watch-609-Beauty-and-the-Beast-movie-online-free-putlocker.html (дата обращения: 10.10.2017).

9. Cinderella // Online Movies. URL: https://onmovies.to/film/SM/Cinderella-(1950)?ep=504675 (дата обращения: 10.10.2017).

10. Monster in Paris [Электронный ресурс] // English-Films: [сайт]. URL: https://english-films.com/comedies/3292-monstr-v-parizhe-monster-in-paris-2011-hd-720-ru-eng.html?lang_video=eng (дата обращения: 15.07.2018).

11. Ratatouille // LeLang.ru. URL: http://lelang.ru/english/anglijskij-dlya-detej/multfilmy-na-anglijskom-yazyke/ratatuj-na-anglijskom-s-subtitrami (дата обращения: 05.05.2018).

12. Rio // Watchenga.tv. URL: https://watcheng.com/en/movie/rio (дата обращения: 10.10.2017).

13. Shrek [Электронный ресурс] // English-Films: [сайт]. URL: https://english-films.com/comedies/172-shrek-shrek-2001-hd-720-ru-eng.html (дата обращения: 15.07.2018).

14. The Aristocats // EzLive.tv. URL: http://ezlive.tv/watch/5OGgD9dR-the-aristocats.html (дата обращения: 10.05.2018).

15. The Hunchback of Notre Dame [Электронный ресурс] // English-Films: [сайт]. URL: https://english-films.com/dramas/410-gorbun-iz-notr-dama-the-hunchback-of-notre-dame-1996-hd-720-ru-eng.html (дата обращения: 05.05.2018)

16. The Little Mermaid // Filmatika.ru. URL: http://filmatika.ru/english_cartoons/the-little-mermaid (дата обращения: 05.06.2018).

17. Тangled // OnlineFree. URL: https://onlinefree.me/watch/tangled/cHd2 (дата обращения: 10.10.2017).


Review

Views: 97


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)