Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

MODERN LINGUISTIC TRENDS IN STUDYING THE IMAGE OF A COUNTRY AND ITS CITIZENS

Abstract

The article is devoted to the analysis of ways and methods of studying a country and its citizens' image in foreign mass media texts from the point of view of political linguistics. The concept of “image of the country” is analysed. The article considers such modern areas of linguistics as linguistic pragmatics, corpus linguistics and quantitative linguistics. Some examples received with the help of traditional and quantitative methods are given.

About the Authors

P. . Zvereva
Moscow State Regional University
Russian Federation


O. . Maksimenko
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Володина М.Н. Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования. - М.: Изд-во МГУ, 2003. - 458 с.

2. Вольфсон И.В. Язык политики. Политика языка. - Саратов: Сарат. гос. ун-т, 2003. - 214 с.

3. Добросклонская Т.Г. Медиалингвистика: системный подход к изучению языка СМИ: современная английская медиаречь. - М.: УРСС Эдиториал, 2005. - 288 с.

4. Засурский И.И. Реконструкция России. Массмедиа и политика в 90-е годы. - М.: Изд-во МГУ, 2001. - 286 с.

5. Папилова Е.В. Имагология как гуманитарная дисциплина // Вестник МГГУ им. М.А. Шолохова. Филологические науки. - 2011. - № 4. - С. 3140.

6. Чудинов А.П. Политическая лингвистика. - М.: Флинта, Наука, 2006. - 254 с.

7. Шейгал Е.И. Семиотика политического дискурса. - М.: Гнозис, 2004. - 326 с.


Review

Views: 115


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)