Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

FUNCTIONAL AND PRAGMATIC PARAMETERS OF CODIFIED AND NON-CODIFIED ECONOMIC TERMS IN HEADING COMPLEXES OF ENGLISH MEDIA

https://doi.org/10.18384/2310-712X-2015-6-67-74

Abstract

The article examines typical features and structure of heading complexes in modern English media, functional and pragmatic parameters of economic terms that allow to establish the relationship between universal and specific components in professional language with regard to linguistic and extralinguistic factors. The study is aimed at the analysis of linguistic structures that convey communicative intentions of the speaker in the most adequate way and create a certain communicative situation.

About the Authors

E. . Malyuga
Peoples’ Friendship University of Russia
Russian Federation


S. . Orlova
Peoples’ Friendship University of Russia
Russian Federation


References

1. Александрова О.В. Когнитивная функция языка в свете функционального подхода к его изучению // Когнитивные аспекты языковой категоризации. Рязань, 2000. 245 с.

2. Грайс Г.П. Логика и речевое общение // Новое в зарубежной лингвистике. Вып. 16. М. 1985. 237 с.

3. Дейк Т.А. Ван. Язык. Познание. Коммуникация / Пер. с англ. М: Прогресс, 1989. 312 с.

4. Демьянков В.З. Предикаты и концепция семантической интерпретации // Изв. АН СССР. Сер. лит. и языка. 1980. № 4. 346 с.

5. Лазарева Э.А. Заголовочный комплекс текста - средство организации оптимизации восприятия // Известия Уральского государственного университета. 2006. № 40. 255 с.

6. Ломов A.M. Типология русского предложения. Воронеж, 1994. 276 с.

7. Лютая А.А. Современный газетный заголовок: структура, семантика, прагматика: автореф. дис.. канд. филол. наук. Волгоград, 2008. 20 с.

8. Малюга Е.Н. Роль заголовков и подзаголовков в англо-американской прессе // Язык, сознание, коммуникация. М., 2002. Вып. 21. 420 с.

9. Малюга Е.Н. Функциональная прагматика межкультурной деловой коммуникации. М.: URSS, 2008. 314 c.

10. Падучева Е.В. Высказывание и его соотнесённость с действительностью. 5-е изд. М.: УРСС, 2007. 276 с.

11. Почепцов Г.Г. Коммуникативные технологии XX в. М.: Рефл-бук, 1999. 352 с.

12. Столнейкер Р.С. Прагматика // Новое в зарубежной лингвистике. Вып. 16. М. 1985. 457 с.

13. Malyuga E., Tomalin В. English Professional Jargon in Economic Discourse // Journal of Language and Literature. Vol. 5 (4). 2014. 256 p.


Review

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)