Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

SENTIMENT-ANALYSIS OF TEXT (TEXTS ABOUT RUSSIA AND THE RUSSIANS FROM THE NEW YORK TIMES)

Abstract

The research of text affective evaluation, particularly the affective evaluation of Mass Media texts is described in the article. The concepts of media text, medialinguistics, and text sentiment are reviewed. The paper offers a sentiment-analysis of one of the US leading newspapers text fragments which were extracted from text corpus by means of textual analysis and

About the Author

P. . Zvereva
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Добросклонская Т.Г. Вопросы изучения медиатекстов. Опыт исследования современной английской медиаречи. М.: УРСС Эдиториал, 2005. 288 с.

2. Максименко О.И., Зверева П.П. Современные направления лингвистических исследований имиджа страны и её жителей // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Лингвистика. 2013. № 6. С. 25-30.

3. Пазельская А.Г., Соловьев А.Н. Метод определения эмоций в текстах на русском языке // Компьютерная лингвистика и интеллектуальные технологии: «Диалог-2011»: конференция. М., 2011. С. 510-522.

4. Папилова Е.В. Имагология как гуманитарная дисциплина // Вестник МГГУ им. М.А. Шолохова. Филологические науки. 2011. № 4. С. 31-40.

5. The New York Times Breaking News, World News and Multimedia. [Электронный ресурс]. URL: http://www.nytimes.com/ (дата обращения: 15.06.2014).

6. Semantria for Excel. [Электронный ресурс]. URL: https://semantria.com/excel (дата обращения: 16.06.2014).


Review

Views: 106


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)