LEXICO-STYLISTIC ASPECTS OF ACHIEVING A HUMOROUS EFFECTIN ECONOMIC TELEVISION PROGRAMS
https://doi.org/10.18384/2310-712X-2020-6-56-69
Abstract
About the Authors
E. N. MalyugaRussian Federation
O. A. Saprykina
Russian Federation
E. Yu. Antipova
Russian Federation
References
1. Артемова А. Ф., Леонович Е. О. Заметки об английском юморе: монография. 2-е изд., испр., доп. М.: ФЛИНТА, 2017. 253 с.
2. Емельянова Н. А. К вопросу о функции идиом (на материале англоязычных текстов СМИ) // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2011. Т. 13. № 2-5. С. 1205-1212.
3. Кибанов А. Я., Захаров Д. К., Коновалова В. Г. Этика деловых отношений: учебник. М.: Инфра-М, 2002. 368 с.
4. Кулинич М. А. Лингвокультурология юмора (на материале английского языка). Самара: Изд-во Самарского государственного педагогического университета, 1999. 180 с.
5. Олешков М. Ю. Основы функциональной лингвистики: дискурсивный аспект: учеб. пособие для студентов фак. рус. яз. и лит-ры. Нижний Тагил: Нижнетагильская государственная социально-педагогическая академия, 2006. 146 с.
6. Просодия современного англоязычного устного дискурса: социокультурный аспект: монография / Е. Л. Фрейдина, Д. В. Ворошкевич, М. С. Савинова и др. М.: МГПУ, 2015. 235 с.
7. Стернин И. А. Основы речевого воздействия: учебное издание. Воронеж: Истоки, 2009. 178 с.
8. Du Bois J. W. Discourse and grammar // The new psychology of language: Cognitive and functional approaches to language structure / ed. M. Tomasello. London: Erlbaum, 2003. P. 47-87.
9. Edwards D., Potter J. Discursive Psychology: Inquiries in Social Construction series (Vol. 8). London: SAGE Publications, 1992. 200 p.
10. Functional Approach to Professional Discourse Exploration in Linguistics / ed.by E. N. Malyuga. Moscow: Springer, 2020. 336 p.
11. Haiman J. Iconic and economic motivation // Language. 1983. Vol. 59. No. 4. P. 781-819.
12. Malyuga E. N., Tomalin B. Communicative Strategies and Tactics of Speech Manipulation in Intercultural Business Discourse // Training, Language and Culture. 2017. Vol. 1. Iss. 1. P. 28-45. DOI: 10.29366/2017tlc.1.1.2.
13. Martin R. A. The Psychology of Humor: An Integrative Approach. London: Elsevier, 2009. 480 p.
14. Pocheptsov G. G. Language and Humour. Kiev: “VyscaSkola” Publishers, 1974. 320 p.
15. Raskin V. Semantic mechanisms of humor. London: Springer Science & Business Media, 2012. 284 p. (Series: Studies in Linguistics and Philosophy. Vol. 24).
16. Smith G. W. Japan’s Phillips Curve Looks Like Japan // Journal of Money, Credit, and Banking. 2008. Vol. 40. Iss. 6. P. 1325-1326. DOI: 10.1111/j.1538-4616.2008.00160.x
17. Thompson S. A., Mulac A. A quantitative perspective on the grammaticization of epistemic parentheticals in English // Approaches to Grammaticalization. Vol. II. Types of grammatical markers. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins, 1991. P. 313-329. DOI: 10.1075/tsl.19.2.16tho.
18. Tupikova S. E., Zmeeva E. M. Representation of Affecting and Informative Functions in English Economic Discourse // Представляем научные достижения миру. Естественные науки: материалы IX научной конференции молодых ученых «Presenting Academic Achievements to the World». Вып. 8. Саратов: Саратовский источник, 2019. С. 196-203.