ADVERTISEMENTS AS A SORT OF CREOLISED TEXTS
Abstract
ways of creating advertisements as creolized texts as well as the peculiarities of its inducing the receiver. By the example of a most typical advertisement the ways of carrying out the main functions of this sort of a creolised text are analysed, and, consequently, the principles of its verbal and non-verbal parts functioning are revealed.
About the Author
Анита МакедонцеваRussian Federation
References
1. Анисимова Е.Е.. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация // М.: Академия, 2003. - 128 с.
2. Ворошилова М.Б.. Креолизованный текст: аспекты изучения // Политическая лингвистика. - Вып. 20. - Екатеринбург, 2006. - с. 180 - 189.
3. Назайкин А.Н.. Практика рекламного текста. - М.: Бератор-Пресс, 2003. - 316 с.
4. Почепцов Г.Г. Теория коммуникации // М.: Смарт Бук, 2008. - 651 с.
5. Peter Sells, Sierra Gonzalez. The language of advertising // http://www.stanford.edu/class/linguist34/index. htm - 57 с.