Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

Television advertising discourse in a context of communicative strategies

Abstract

Television advertising is one of the
most widespread and dynamically developing sectors
of screen culture. The article is devoted to research
of social automobile advertising discourse in
phenomenological perspective. This phenomenon,
as the form of a show, is focused on subjects of
death, traumas which open specific phenomenological
features of a body of the hero. The discourse allows
considering an existential problem as the key
question of communications

About the Author

Максим Казючиц
Институт повышения квалификации работников телевидения и радиовещания
Russian Federation


References

1. Аронсон О. Коммуникативный образ. - М., 2007.

2. Аронсон О. Метакино. - М., 2003.

3. Бодрийяр Ж. Общество потребления. - М., 2006.

4. Бодрийяр Ж. Символический обмен и смерть. - М., 2006.

5. Дзикевич С.А. Эстетика рекламы. - М., 2004.

6. Зайцева С. Телевизионный сериал: язык, дискурс, текст // Языки культур: взаимодействия. - М., 2002.

7. Кириллова Н.Б. Медиакультура: теория, история, практика: Учебное пособие. - М., 2008.

8. Матвеева Л.Н. Психология телевизионной коммуникации. Учебник. - М., 2000.

9. Михалкович В. Естественная сопричастность. К проблеме онирического кино // Киноведческие записки, 1998, № 40.

10. Огилви Д. Огилви о рекламе. М., 2007.

11. Паккард В. Тайные манипуляторы. М., 2004.

12. Подорога В. Блокбастер. Поэтика разрушения // Фантастическое кино. Эпизод первый. - М., 2006.

13. Подорога В. Феноменология тела. - М., 1995.

14. Хайдеггер М. Бытие и время. - СП б., 2006.

15. Хайдеггер М. Что зовется мышлением? - М., 2007.

16. Хренов Н. Зрелища в эпоху восстания масс. - М., 2006.

17. Ямпольский М. Видимый мир. - М., 1993.

18. Ямпольский М. О близком. Очерки немиметического зрения. - М., 2001.

19. Ямпольский М. Смерть в кино // Язык. Тело. Случай. М., 2004.

20. Ямпольский М. Дискурс и повествование // Киносценарии, 1989, № 6.

21. Buddy W. (ed.) The Place of TV Studies // Cinema Journal, 45, no. 1, Fall 2005.

22. Larson D. Machine as a Messiah: Cyborgs, Morphs and American Body Politics // Cinema Journal, 36, no. 4, summer 1997.

23. Newcomb H. Studying TV: Same Questions, Different Contexts // Cinema Journal, 45, no. 1, Fall 2005.

24. Nishime L. The Mulatto Cyborg // Cinema Journal, 44, no. 2, winter 2005.


Review

Views: 41


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)