The category of ideological modality and peculiarities of its realisation in political texts
Abstract
ideological component of newspaper texts and some
peculiarities of its influence on the reader. The work
describes the methods of text processing applied at
research of the ideological component in socio - political
texts. The article considers the basic sources
of formation of mass consciousness and the way the
language of mass-media helps the audience to define
its political and cultural preferences
About the Author
К. МихайловскаяRussian Federation
References
1. Ахманова О.С. Словарь лингвистических терминов. - М.: КомКнига, 2007. - 576 с.
2. Болотнова Н.С. Филологический анализ текста. - М.: Флинта: Наука, 2009. - 520 с.
3. Бриггз А., Колби П. Медиа: Введение. - М.: Юнити-Дана, 2005. - 550 с.
4. Добросклонская Т.Г. Язык средств массовой информации. - М.: КДУ, 2008. - 116 с.
5. Кожина М. Н.Стилистический энциклопедический словарь русского языка. - М.: Флинта: Наука, 2006. - 696 с.
6. Смелкова З.С. Риторические основы журналистики. Работа над жанрами газеты. - М.: Флинта: Наука, 2009. - 320 с.
7. Чудинов А.П. Политическая лингвистика. - М.: Флинта: Наука, 2007. - 256 с.
8. Conboy Martin. The Language of the News. Routledge, 2007. - 229 p.
9. Richardson, John E. Analysing Newspapers. An approach from critical discourse analysis. Palgrave Macmillan, 2007. - 268 p.