Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

THE ROLE OF PARENTHESIS IN THE GERMAN NEWS MEDIA TEXTS

Abstract

This article is devoted to the parenthesis and its role in German news media texts. In our opinion parenthesis has a wide range of functional possibilities, which are often used to produce a direct impact on the reader. The great potential of parenthesis can be attributed to its modal character. The aim of this article was to define the phenomenon of parenthesis, to show the importance of its use in the press and to examine its functionality.

About the Author

А. Дергунова
Московский педагогический государственный университет
Russian Federation


References

1. Саночкина Н.Н. Некоторые аспекты эмоционально-экспрессивного синтаксиса в дискурсе современной немецкой прессы (на материале статей немецких газет): автореф. дис. ... канд. филол. наук. - М., 2003. - 14 с.

2. Фадеева Л.В. Парантеза в немецкой устной диалогической речи [Текст]: автореф. дис. … канд. филол. наук. - М., 2005. - 21 с.

3. Шишкина И.С. Парантеза в английском и немецком языках: семантико-синтаксические особенности и графическое оформление/ И.С. Шишкина // Вестник ВятГГУ. - 2009. - № 2 (2). - С. 120-125.

4. Brown G., Jule G. Discourse Analysis. - Cambridge: Cambridge University Press, 1983. - 288 p.

5. Leiper M.A. A New English Grammar. - New York: The Macmillan Company, 1923. - 362 p.

6. Sweet H. A new English grammar: Logical and historical. P. 1. - Oxford: The Clarendon press, 1900. - 499 p.

7. Bunjaku A. Bayerische Buben // Süddeutsche Zeitung. - 05/03/2012.

8. Deggerich M. Trend zur Burgerwehr // Der Spigel. - № 17. - 21/04/2008.

9. Gebauer M. Fataler Einkaufsbummel // Der Spigel. - № 17. - 21/04/2008.

10. Hahn J. Nada, alles nada // Frankfurter Allgemeine Zeitung. - 04/04/2012.

11. Wensierski P. Stasie // Der Spigel. - № 34. - 20/08/2007.


Review

Views: 55


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)