Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

BRANDING TEXTS AS A TYPE OF ADVERTISING DISCOURSE

Abstract

Branding discourse is considered within the framework of the dictemic theory developed by Professor M.Y. Blokh. Analyzed in comparison with imaginative literature and propaganda, branding texts are presented as an independent variety of advertising genre, close to propaganda in its objective and based on employing imaginative language with its stylistic inventory to fulfill the differential genre function of creating the artificial value image of an object in consumer's mind. Branding texts may be subdivided into non-categoric and categoric types, a special inductive dictemic type being present in the latter.

About the Author

У. Адаменко
Московский педагогический государственный университет
Russian Federation


References

1. Арнольд И.В. Лексикология современного английского языка: учеб. для ин-тов и фак. иностр. яз. - 3-е изд., перераб. и доп. - М.: Высшая школа, 1986. - 295 c.

2. Блох М.Я. Литературно-художественная речь и стилевая дифференциация языка // Россия и Запад: проблемы истории и филологии: Межвузовский сборник научных трудов. - Нижневартовск, 1999. - С. 269-272.

3. Блох М.Я., Великая Е.В. Просодия в стилизации текста: монография. - М.: Прометей, 2012. - 148 c.

4. Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования. - М.: Едиториал УРСС, 2005. - 144 c.

5. Гвенадзе М.А. Коммуникативная лингвистика и типология текста. - Тбилиси, 1986. - 315 c.

6. Грицкова А.В. Аргументативный дискурс в свете диктемной теории строя текста [Электронный ресурс]. [Сайт]. - URL: http://discourse-pm.ur.ru/avtor6/grickova.php (дата обращения: 17.05.2012).

7. Иванова А.А. Строй текста рекламной пропаганды: на материале английского языка: автореферат дис. ... канд. филол. наук: 10.02.04. - М., 2009. - 25 c.

8. Капферер Ж.Н. Бренд навсегда: создание, развитие, поддержка ценности бренда. - М.: Вершина, 2007. - 448 c.

9. Чаковская М.С. Текст как сообщение и воздействие. - М., 1986. - 128 c.

10. Fulifilm Global [Электронный ресурс]. [Сайт]. - URL: http://www.fujifilm.com/products/digital_ cameras/x/fujifilm_x10/features/(дата обращения: 01.05.2012).

11. Longman Dictionary of Сontemporary English [Электронный ресурс]. [Сайт]. - URL: http://www.ldoceonline.com/ (дата обращения: 13.05.2012).

12. Starbucksmenu [Электронный ресурс]. [Сайт]. - URL: http://www.starbucks.com/menu/catalog/product?drink=frappuccino-blended-beverages#view_control=product(дата обращения: 01.05.2012).


Review

Views: 61


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)