Preview

Key Issues of Contemporary Linguistics

Advanced search

Specificity of discourse field of glossy magazines

Abstract

The article discusses mechanisms of
formation of cultural and symbolic differentiation
of individuals on the gender basis and observes the
gender paradigm of mediadiscourse. The survey of
specificity of glossy magazines discourse enables
scientific understanding of constructed and translated
knowledge which is reflected in contemporary
life. The discourse of glossy magazines is a unique
cognitive and communicational phenomenon that is
generated in terms of basic concepts

About the Author

Екатерина Самотуга
Белгородский государственный университет
Russian Federation


References

1. Горошко, Е.И. Языковое сознание: гендерная парадигма. - М.-Харьков, 2003. - 440 с.

2. Добросклонская, Т.Г. Медиалингвистика: системный подход к изучению языка СМИ: современная английская медиаречь: учеб. пособие / Т.Г. Добросклонская. - М.: Флинта: Наука, 2008. - 264 с.

3. Карасик, В.И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. - Волгоград: Перемена, 2002. - 477 с.

4. Кирилина, А.В. Некоторые итоги гендерных исследований в российской лингвистике / А.В. Кирилина // Гендер: Язык, Культура, Коммуникация. Материалы Третьей Международной конференции, 27-28 ноября 2003. - М.: Московский государственный лингвистический университет, 2003. ‑ С. 12-13

5. Полонский, А.В. Сущность и язык публицистики. - Белгород: Политерра, 2009. - 240 с.

6. Machin, D. Leeuwen, T. van. Global media discourse: a critical introduction / Routledge is an imprint of the Taylor & Francis Group, an informa business. London, New York, 2007. - 188 p.


Review

Views: 63


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5059 (Print)
ISSN 2949-5075 (Online)