The category of imagary as the source of information
Abstract
approach to singling out the specific features of text
categories. It touches upon the problem of defining
figurativeness as a text category in the modern linguistics
of the text and describes the means of its
realization within the text. The article also traces the
interrelation of the two categories - the category of
informativeness and imagery in the publicistic text.
References
1. Riesel E., Schendels E. Deutsche Stilistik. [Text]/ E. Riesel. - M.: Verlag Hochschule, 1975. -316 s.
2. Богатырёва Н.А. и Ноздрина Л.А. Стилистика современного немецкого языка [Текст]: учеб. пособие для студ. лингв. вузов и фак. / Н.А. Богатырёва, Л.А. Ноздрина. - М.: Издательский центр «Акаде- мия», 2005. - 336 с.
3. Виноградов В.С. Введение в переводоведение [Текст]: учебное пособие. / В.С. Виноградов. - М.: Издательство ИОСО РАО , 2001. - 224 с.
4. Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования [Текст] / И.Р. Гальперин. - М.: КомКнига, 2006. - 144 с.
5. Голуб И.Б. Русский язык и культура речи [Текст]: учебное пособие. - М.: Логос, 2002. - 432 с.
6. Добросклонская Г.Г. Вопросы изучения медиа-текстов (опыт исследования современной английской медиа-речи) [Текст] / Г.Г. Добросклонская. - М.: МАКСП ресс, 2000. - 288 с.
7. Стилистический энциклопедический словарь русского языка [Текст]: учеб. пособие / Под. ред. М.Н. Кожиной. - М.: Флинта: Наука, 2003. - 696 с.
8. Кононенко В.И. Грамматическая стилистика русского языка [Текст]: пособие для учителя. Изд. 2-е перераб. и доп. - К.: Рад. Шк., 1991. - 240 с.
9. Словикова Е.Л. Динамика развития смыслообразной системы рекламного текста [Электронный ресурс] / Е.Л. Словикова. - Элктрон. текстовые дан. - Режим доступа: www.mirrabot.com / work_ 37098/html, свободный.
10. Кожина М.Н. Стилистика русского языка [Текст]: учебник / М.Н. Кожина, Л.Р. Дускаева, В.А. Салимовский. - М.: Флинта: Наука, 2008. - 464 с.